Thursday, September 2, 2010

IFTAR RAMADHAN KOMUNITI IPOH

Pada 27 Ogos yg lepas HPA komuniti Ipoh telah mengadakan Iftar Ramadhan bertempat di cawangan HPA Ipoh .

Kehadiran sekitar 55 orang ahli memenuhi dewan HPA Cawangan Ipoh bagi meraikan sambutan Iftar Ramadhan dan Solat Tarawikh yang buat pertama kalinya diadakan di HPA cawangan ipoh

Ini menyebabkan juadah utama yang disediakan iaitu nasi Keledang dengan ayam organik masak merah 'habis licin'. Begitu juga menu dari pantai timur laksam dan kuih muih turut menjadi pilihan.Majlis ini diserikan lagi dengan kehadiran wakil Zon Tengah iaitu En Hasnol serta pekerja HPA cawangan Ipoh menambahkan lagi kemeriahan Iftar kali ini.

Majlis ini dimulakan dengan bacaan tahlil, diikuti dengan berbuka puasa dan solat maghrib berjamaah yang diimamkan oleh saudara Sofian.Selepas maghrib ahli komuniti sempat mendengar maklumat terkini dan soal jawab mengenai Hpa yang disampaikan oleh En Hasnol mewakili Zon Tengah dan daripada PJS Cikgu Sani yang mewakili Komuniti Ipoh.Program berakhir selepas ahli komuniti bersama-sama solat Isyak dan Tarawikh berjamaah.

InsyaAllah majlis seperti ini akan diadakan setiap tahun dibulan Ramadhan kerana ia dapat mengeratkan lagi hubungan ukwah sesama ahli HPA.

No comments:

Post a Comment